Over BATC
Onze beroepsorganisatie bestaat momenteel uit een bestuur en een hecht team van medewerkers. De belangrijkste pijlers voor onze organisatie zijn professionaliteit, dynamiek, ambitie en kwaliteit. Wij zetten ons met elkaar in om de belangen van al onze aangesloten therapeuten en diens consumenten zo goed mogelijk te behartigen.
Door volgens onze kernwaarden te werken, geloven wij erin ons hoofd boven het maaiveld uit te kunnen steken. Onze kernwaarden achten wij zowel voor onze eigen organisatie als voor onze therapeuten van belang. Op deze manier ondersteunen wij onze gezamenlijke doelstelling met daden.
De behandelingen en adviezen zijn er op gericht je zelfgenezend vermogen te stimuleren, met als doel je klachten te verhelpen of verminderen en je algehele gezondheid te verbeteren
Therapeutenlijst
Hier vindt u de therapeuten die bij ons zijn aangesloten.
Zorgverzekeraars
De consulten van BATC therapeuten worden door de meeste zorgverzekeraars (gedeeltelijk) vergoed. Dit gebeurt vanuit de aanvullende verzekering.
Lees verderErkende opleidingen
Lees verderKlachtenbemiddeling
Vanuit de wet Wkkgz zijn alle onze therapeuten aangesloten bij een onafhankelijke klachtenfunctionaris (CAMCoop).
Mocht er een klacht of ontevredenheid zijn over de verleende zorg en er via (schriftelijk) contact tussen de consument en de therapeut geen oplossing worden gevonden dan kan er contact worden opgenomen met BATC welke een mediation traject zal opstarten. Meestal is deze bemiddeling succesvol.
Wanneer dit niet tot de gewenste resultaten heeft geleid dan kan er worden doorverwezen naar een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Als de klachtenprocedure (moet altijd eerst) ook niet resulteert in een bevredigende oplossing kunt u bij de onafhankelijke Geschillencommissie Complementaire Zorg terecht.
Kernwaarden
Professionaliteit door kennis
In de zorg is het beschikken over de juiste kennis van groot belang. Als organisatie delen wij kennis door synergie op te zoeken in samenwerkingsverbanden. Dit maakt het dat wij onze dienstverlening naar een professioneel niveau hebben kunnen tillen.
Ook vinden wij het belangrijk dat onze therapeuten de juiste kennis in huis hebben om hun consumenten zo goed mogelijk te helpen. Dit doen wij door een kwaliteitsnorm te hanteren bij toetreding, maar ook door therapeuten de mogelijkheid te bieden de juiste kennis te vinden en kennis met elkaar uit te wisselen. Zo helpen we onze therapeuten naar het hoogst haalbare niveau.
Dynamiek door slagvaardigheid
Als organisatie streven we ernaar om zo slagvaardig mogelijk te kunnen handelen. Een dynamische organisatie speelt snel in op ontwikkelingen binnen het vakgebied. Op deze manier willen wij onze onze therapeuten zo goed mogelijk ondersteunen bij hun praktijkvoering. Dit komt uiteraard ook ten goede aan de consument.
Ambitie door vertrouwen
Als organisatie geloven wij in een keuzevrij en gezond Nederland. Vertrouwen is dan ook het sleutelwoord tot succes. Doordat wij geloven in een betere toekomst en vertrouwen hebben in elkaar, zijn wij ambitieus in onze doelen. Ambitie om de beste te worden, om een gezond en keuzevrij Nederland te realiseren/behouden en om met zijn allen te blijven streven naar onze gezamenlijke, ideële doelen.
Om als groep zo sterk mogelijk te staan, verwachten wij eenzelfde soort ambitie van onze therapeuten. Dit doen wij uiteraard zonder voorbij te gaan aan hun authenticiteit.
Kwaliteit door samenwerken
Door overkoepelend te werken kunnen grote stappen gemaakt worden als het gaat om de algehele ontwikkeling van onze beroepsgroep. Door samenwerking op te zoeken wordt de kwaliteit van eenieders dienst altijd beter. Dit is een belangrijke reden waarom wij als BATC tot op heden belangrijke mijlpalen hebben weten te realiseren.